פרסום ברשתות החברתיות

זוכרים את לוח המודעות השכונתי? אז הרשת.

קודם בואו נבין.

עולם הרשתות החברתיות הוא המהפכה הדיגיטלית הגדולה ביותר שקרתה.

נדמה שכבר לכל אדם יש פרופיל כלשהו ברשת. מה שאומר, שפרסום העסק שלכם יכול להגיע לכל כך הרבה קהל יעד, שפשוט חבל לפספס את האופציה המדהימה הזו.

לפני הכל, אנחנו מבינים מיהו קהל היעד שלך, להיכן התוכן שלך אמור להגיע, ומהו אותו תוכן.

עכשיו נגבש אסטרטגיה.

האסטרטגיה שאנו מגבשים כאן תלויה מאוד ברשת החברתית ובעסק שלך גם יחד.

הכוונה היא, שאם התוכן של העסק שלך מתבסס בעיקר על נראות (מספרה, קוסמטיקה וכו') אז הרשת החברתית אינסטגרם צריכה להיות המובילה אצלך מבחינה שיווקית.

ועכשיו, לעבודה!

לאחר שגיבשנו אסטרטגיה, ואנו יודעים מיהו קהל היעד שלנו, אנחנו יכולים להתחיל ליצור תוכן איכותי ולנהל אותו :)

פייסבוק , אינסטגרם , לינקדאין , פיינטרסט ,טוויטר.

כל אלה רשתות שונות, והתוכן משתנה מאחת לשניה, אך הקו יישאר אותו הדבר - ייחודי לעסק שלכם.

פרסום ברשתות החברתיות

העולם השתנה.

המהפכה הדיגיטלית שאירעה פה בשנים האחרונות, היוותה פריצת דרך ענקית בכל תחום השיווק, ובייחוד השיווק הדיגיטלי.

אם פעם היו מפרסמים ברחובות, בלוחות מודעות, בעיתון ועוד - היום הפרסום מתרחש בעיקר ברשתות החברתיות.

המהפכה הזו אף קירבה את העסקים אל קהל היעד שלהם. זאת אומרת, שלא צריך כבר לירות לכל הכיוונים ולקוות שמישהו יאהב את המוצר שאתם מפרסמים. אתם פשוט מכוונים ישירות אל קהל היעד שלכם על ידי בחירת קהל מדויקת, שמתאהב במוצרים שלכם ובתוכן שאתם מייצרים, ובוחר לעקוב אחריכם מרצונו החופשי.

המטרות העיקריות בפרסום העסק שלכם ברשת הן:

  • קידום ממוקד של המוצרים שלכם
  • יצירת לידים חמים המייצרים לכם לקוחות קבועים חדשים
  • תנועתיות באתר שלכם
  • תגובתיות ומעורבות - הוכחה שהעסק עובד ופעיל
  • נוכחות ברורה ונראות טובה במדיה (המראה על עדכניות)

כיצד מתחילים? קודם כל באסטרטגיה טובה.

אסטרטגיה נכונה לעסק שלכם, היא בעצם מתווה הדרך הראשוני המראה על כיוון ברור, וציפיות בעתיד הרחוק. כל בעל עסק יודע פחות או יותר מהם המוצרים שהכי נמכרים ומבוקשים (עליהם הוא יכול נניח, לשים דגש)ועוד כל מיני טקטיקות שבשילוב עם איש מקצוע נכון לתהליך אפשר להתקדם איתן אל דרך המלך.

מה חשוב שתעשו?

קודם כל חשוב מאוד שתשמרו על עקביות.

גם דמות הכתובה בתסריט, צריכה להיות אמינה. כיצד אנחנו כאנשים נותנים אמון במישהו? אנחנו שמים לב שהוא עקבי, לא מזגזג מדי, שהקו שלו ישר וברור.

כך גם אתם, כעסק, צריכים לשדר עקביות.למשל, אם אתם נמצאים בפייסבוק או באינסטגרם- זה לא באמת משנה.מה שמשנה כאן זוהי העקביות שלכם, והיכולת של העוקבים שלכם לעקוב בכל מקום - ולקבל את אותו המידע.אי אפשר נניח, לערוך אירוע ולפרסם אותו רק בפלטפורמה אחת.חשוב לחשוף בכל הפלטפורמות בהם אתם משתמשים את כל המידע שאתם רוצים להעביר הלאה.

כמובן שהכל צריך להיות מאוד מאורגן ומדויק, כדי לקבל תוצאות יפות בסופו של דבר.הציבו לעצמכם יעדים ברורים, וראו בכל פעם האם אתם מתקרבים אליהם, ובכלל, בדרך הנכונה.

פרסמו ברצף, תוך שמירה על איכותיות

אנשים לא אוהבים שנוטשים אותם. כל דבר שקשור לתחושה הזאת, גורם להם להתרחק.

פרסום רציף ברשת, ובעצם האמירה ש -"אתם כאן" וכאן כדי להישאר, תגרום לעוקבים שלכם לסמוך עליכם כעסק, ואפילו לחכות לתוכן שאתם מייצרים.

חשוב לשים גם לכך גבולות, משום שפרסום רב מדיי גורם דווקא לריחוק בשל "חוסר המודעות" המצטיירת מכך.הכל צריך להיות מאוזן ומדויק.

ישנו מספר אידיאלי של פוסטים המדויק לכל עסק, זה משתנה על פי אופיו, אך פוסטים רבים מדיי תמיד יכולים להביא לתחושת מטרד והסרת עוקב.

כמו כן, גם עסק שחזותו אינה פעילה. זאת אומרת, גם אם העסק שלכם חי ובועט במציאות, זמן ממושך של ניתוק עלול להציג אתכם כנעלמים ו"מתים" מבחינה דיגיטלית.

הקפידו להיות מעורבים

שימו לב ללקוחות שלכם. בדקו את ההודעות מהם, את מה שיש להם לומר, ענו לשאלות שלהם בשירותיות ונחמדות.

ככל שתראו להם רמת אכפתיות גבוהה יותר, כך העסק שלכם ייזכר בראשם כמקום נעים ונחמד המקבל את שאלותיהם וכאן בשבילם לכל צורך.

בהצלחה!

בואו נדהר יחד.